6. Sınıf Yazım Kuralları Test 5

Soru 4 / 19
Sorunun Çözümü
  • Türkçede "-ki" ekinin yazımı, türüne göre değişir.
  • A) Akşamki yemek çok güzeldi. cümlesindeki "-ki" sıfat yapan "-ki"dir ve bitişik yazılır. (Örnek: "Akşamkiler" denilebilir.)
  • B) Ordaki adamı tanıyor musun? cümlesindeki "-ki" sıfat yapan "-ki"dir ve bitişik yazılır. (Örnek: "Ordakiler" denilebilir.)
  • C) Kafandaki sorunları çözmelisin. cümlesindeki "-ki" sıfat yapan "-ki"dir ve bitişik yazılır. (Örnek: "Kafandakiler" denilebilir.)
  • D) Fark ettimki beni anlamayacak. cümlesindeki "-ki" bağlaç olan "-ki"dir. Bağlaç olan "-ki" her zaman ayrı yazılır. (Örnek: "Fark ettimkiler" anlamsızdır.) Bu nedenle "Fark ettim ki" şeklinde ayrı yazılmalıdır.
  • Doğru Seçenek D'dır.

🪄 Test ve Çalışma Kağıdı Hazırla

Konunu yaz; MEB uyumlu test ve özetler saniyeler içinde hazırlansın. 🖨️ Ücretsiz PDF indir!

⚡ Hemen Hazırla
  • Cevaplanan
  • Aktif
  • Boş