Sorunun Çözümü
Okul kaynaklarının verimli kullanılması, mevcut imkanların israf edilmeden, en etkili ve ekonomik şekilde değerlendirilmesidir. Bu, enerji, su, malzeme ve zaman gibi çeşitli kaynakları kapsar.
- A) Derse zamanında girilmesi: Bu, öğrenci disiplini ve zaman yönetimi ile ilgilidir. Doğrudan okulun fiziksel kaynaklarının verimli kullanımıyla ilgili değildir.
- B) Koridorda oyun oynanması: Bu davranış, okul düzenini bozabilir ve koridor gibi alanların amacına uygun kullanılmadığını gösterir. Kaynakların verimli kullanımıyla çelişir.
- C) Gereksiz yanan ışıkların söndürülmesi: Işıklar elektrik tüketir ve elektrik okulun önemli bir kaynağıdır. Gereksiz yanan ışıkların söndürülmesi, enerji tasarrufu sağlayarak elektrik kaynağının verimli kullanıldığını gösterir. Bu, kaynak israfını önleyen doğrudan bir eylemdir.
Bu nedenle, gereksiz yanan ışıkların söndürülmesi, okul kaynaklarından olan elektriğin verimli kullanılmasına bir örnektir.
Cevap C seçeneğidir.