Verilen soruda altı çizili sözcüklerin yazımının doğru olup olmadığı kontrol edilmelidir.
- A) Yanıma yedek birşeyler almadım.
Türk Dil Kurumu (TDK) yazım kurallarına göre, "şey" kelimesi her zaman kendisinden önceki kelimeden ayrı yazılır. Bu nedenle "birşeyler" değil, "bir şeyler" şeklinde yazılmalıdır. Burada yazım yanlışı yapılmıştır.
- B) Hiçbiri anlatılanları dinlemiyordu.
TDK'ya göre "hiçbir" ve "hiçbiri" sözcükleri bitişik yazılır. Bu kullanım doğrudur.
- C) Birkaç arkadaşım yarın bize gelecek.
TDK'ya göre "birkaç" sözcüğü bitişik yazılır. Bu kullanım doğrudur.
Yukarıdaki açıklamalara göre, A seçeneğindeki "birşeyler" kelimesinin yazımı yanlıştır.
Cevap A seçeneğidir.