Sorunun Çözümü
Verilen poster ve bilgiye göre çıkarımları değerlendirelim:
- Poster Analizi:
- 1 numaralı daire yalıtımsızdır ve içerideki kişi üşümektedir.
- 2 numaralı daire yalıtımlıdır ve içerideki kişi rahattır.
- Soruda, 1 numaralı evin deposundaki yakıtın daha çabuk bittiği belirtilmiştir. Bu, yalıtımsız evin daha fazla yakıt tükettiği anlamına gelir.
- Çıkarım I: Isı yalıtımı yapılması, kullanılacak yakıt miktarını azaltır.
- 1 numaralı yalıtımsız evde yakıtın daha çabuk bitmesi, yalıtımın yakıt tüketimini azalttığını gösterir. Bu çıkarım doğrudur.
- Çıkarım II: Isı yalıtımı olmazsa aile ekonomisi zarar görebilir.
- Yalıtımsız evde daha fazla yakıt tüketilmesi, ısınma maliyetlerinin artmasına neden olur. Artan maliyetler de aile ekonomisine olumsuz etki yapar. Bu çıkarım doğrudur.
- Çıkarım III: Isı yalıtımı yapılan evler her mevsim sıcak olur.
- Isı yalıtımı, kışın evin sıcak kalmasına yardımcı olurken, yazın ise evin serin kalmasına yardımcı olur. "Her mevsim sıcak olur" ifadesi yaz mevsimi için doğru değildir; yazın yalıtım sayesinde ev daha serin kalır. Bu çıkarım yanlıştır.
Bu durumda, yapılabilecek çıkarımlar I ve II'dir.
Cevap A seçeneğidir.