Sorunun Çözümü
Öğrencinin araştırma sonucunda elde ettiği konu başlıklarını inceleyelim:
- Aşırı nüfus artışı ve kentleşme: Yaşam alanlarının tahribatına ve doğal kaynakların tükenmesine yol açarak biyoçeşitliliği olumsuz etkiler.
- Batıklık ve sulak alanların kurutulması: Bu özel ekosistemlerde yaşayan birçok türün yaşam alanını yok eder, biyoçeşitliliği azaltır.
- Ev ve sanayi atıkları: Çevre kirliliğine neden olarak canlıların yaşamını tehdit eder ve ekosistem dengesini bozar.
- Aşırı avlanma: Türlerin popülasyonlarını azaltır, hatta bazı türlerin yok olmasına neden olabilir.
- Tarımda zirai ilaçların kullanılması: Hedef dışı canlılara zarar verir, toprağı ve suyu kirleterek biyoçeşitliliği olumsuz etkiler.
Yukarıda listelenen tüm faktörler, canlıların çeşitliliğini ve doğal yaşam alanlarını olumsuz yönde etkileyen, yani biyoçeşitliliği tehdit eden unsurlardır.
Seçenekleri değerlendirelim:
- A) Ekosistemi canlandıran faktörler: Verilen başlıklar ekosistemi canlandırmaz, aksine zarar verir.
- B) Biyoçeşitliliği tehdit eden faktörler: Tüm başlıklar doğrudan veya dolaylı olarak biyoçeşitliliğin azalmasına neden olan tehditlerdir.
- C) Biyoçeşitliliği arttıran faktörler: Verilen başlıklar biyoçeşitliliği arttırmaz, azaltır.
- D) İnsan kaynaklı yararlı etkenler: Verilen başlıklar insan kaynaklı olsa da, yararlı değil zararlı etkenlerdir.
Bu nedenle, öğrencinin araştırma konusu "Biyoçeşitliliği tehdit eden faktörler" olmalıdır.
Cevap B seçeneğidir.