Sorunun Çözümü
Işığın yansıması olayında, yansıma açısı, yansıyan ışının yüzeyin normaliyle (yüzeye dik olan çizgi) yaptığı açıdır. Ayrıca, gelme açısı (gelen ışının normalle yaptığı açı) her zaman yansıma açısına eşittir.
- Soruda yansıma açısının 50° olduğu belirtilmiştir. Bu durumda gelme açısı da 50° olmalıdır.
- Seçeneklerdeki diyagramlarda, gelen ışın, yansıyan ışın ve yüzeyin normali gösterilmiştir.
- A) seçeneğinde gelme açısı 40°'dir.
- B) seçeneğinde gelen ışın ile yüzey arasındaki açı 50°'dir. Bu durumda gelme açısı \(90^\circ - 50^\circ = 40^\circ\) olur.
- C) seçeneğinde gelen ışın ile normal arasındaki açı 50° olarak gösterilmiştir. Bu, gelme açısıdır. Yansıma kanununa göre yansıma açısı da 50° olacaktır. Bu durum, soruda verilen bilgiye uygundur.
- D) seçeneğinde yansıyan ışın ile yüzey arasındaki açı 50°'dir. Bu durumda yansıma açısı \(90^\circ - 50^\circ = 40^\circ\) olur.
Bu nedenle, yansıma açısının 50° olduğu durumu doğru gösteren düzenek C seçeneğidir.
Cevap C seçeneğidir.