5. Sınıf Işığın Yansıması Test 1

Soru 6 / 13
Sorunun Çözümü

Işığın yansıması olayında, yansıma açısı, yansıyan ışının yüzeyin normaliyle (yüzeye dik olan çizgi) yaptığı açıdır. Ayrıca, gelme açısı (gelen ışının normalle yaptığı açı) her zaman yansıma açısına eşittir.

  • Soruda yansıma açısının 50° olduğu belirtilmiştir. Bu durumda gelme açısı da 50° olmalıdır.
  • Seçeneklerdeki diyagramlarda, gelen ışın, yansıyan ışın ve yüzeyin normali gösterilmiştir.
  • A) seçeneğinde gelme açısı 40°'dir.
  • B) seçeneğinde gelen ışın ile yüzey arasındaki açı 50°'dir. Bu durumda gelme açısı \(90^\circ - 50^\circ = 40^\circ\) olur.
  • C) seçeneğinde gelen ışın ile normal arasındaki açı 50° olarak gösterilmiştir. Bu, gelme açısıdır. Yansıma kanununa göre yansıma açısı da 50° olacaktır. Bu durum, soruda verilen bilgiye uygundur.
  • D) seçeneğinde yansıyan ışın ile yüzey arasındaki açı 50°'dir. Bu durumda yansıma açısı \(90^\circ - 50^\circ = 40^\circ\) olur.

Bu nedenle, yansıma açısının 50° olduğu durumu doğru gösteren düzenek C seçeneğidir.

Cevap C seçeneğidir.

🪄 Test ve Çalışma Kağıdı Hazırla

Konunu yaz; MEB uyumlu test ve özetler saniyeler içinde hazırlansın. 🖨️ Ücretsiz PDF indir!

⚡ Hemen Hazırla
  • Cevaplanan
  • Aktif
  • Boş