5. Sınıf Yazım Kuralları Test 4

Soru 5 / 18
Sorunun Çözümü
  • A seçeneğindeki "akşamki" kelimesindeki "-ki" eki, sıfat yapan "-ki"dir ve bitişik yazımı doğrudur.
  • B seçeneğindeki "Kitapçıktaki" kelimesindeki "-ki" eki, sıfat yapan "-ki"dir ve bitişik yazımı doğrudur.
  • C seçeneğindeki "yarınki" kelimesindeki "-ki" eki, sıfat yapan "-ki"dir ve bitişik yazımı doğrudur.
  • D seçeneğindeki "Anladımki" kelimesindeki "-ki" eki, bağlaç olan "ki"dir. Bağlaç olan "ki" ayrı yazılmalıdır ("Anladım ki"). Bu nedenle yazım yanlışlığı yapılmıştır.
  • Doğru Seçenek D'dır.

🪄 Test ve Çalışma Kağıdı Hazırla

Konunu yaz; MEB uyumlu test ve özetler saniyeler içinde hazırlansın. 🖨️ Ücretsiz PDF indir!

⚡ Hemen Hazırla
  • Cevaplanan
  • Aktif
  • Boş