2. Sınıf Yemekteyiz Test 1

Soru 3 / 13
Sorunun Çözümü

Görgü kuralları, sosyal ortamlarda nasıl davranılması gerektiğini belirleyen kurallardır. Yemek yeme de bu kuralların önemli bir parçasıdır.

  • A) Geçmiş olsun: Bu ifade, birinin hastalığı veya kötü bir durum yaşadığı zaman kullanılır. Yemek başlangıcında söylenmez.
  • B) Afiyet olsun: Bu ifade, yemek yiyenlere yemeğin iyi gelmesi, lezzetli olması dileğiyle söylenir. Yemek başlangıcında veya yemek sırasında masadakilere hitaben kullanılan en uygun ifadedir.
  • C) Tebrik ederim: Bu ifade, bir başarı veya olumlu bir olay karşısında kutlama amacıyla kullanılır. Yemekle ilgili bir durum değildir.

Bu bağlamda, yemeğe başlarken masadakilere nezaket gereği "Afiyet olsun" denir.

Cevap B seçeneğidir.

🪄 Test ve Çalışma Kağıdı Hazırla

Konunu yaz; MEB uyumlu test ve özetler saniyeler içinde hazırlansın. 🖨️ Ücretsiz PDF indir!

⚡ Hemen Hazırla
  • Cevaplanan
  • Aktif
  • Boş