Sorunun Çözümü
Bir tepkimenin tam verimli olması, tepkimeye giren maddelerden (reaktanlardan) en az birinin tamamen tükenmesi (mol sayısının sıfıra inmesi) anlamına gelir.
- Grafik I:
- X maddesinin mol sayısı azalmış ancak sıfıra inmemiştir.
- Y maddesinin mol sayısı azalmış ve sıfıra inmiştir.
- Z maddesinin mol sayısı artmış ve sabitlenmiştir.
- Y maddesi tamamen tükendiği için bu tepkime tam verimlidir.
- Grafik II:
- X maddesinin mol sayısı azalmış ancak sıfıra inmemiştir.
- Y maddesinin mol sayısı azalmış ve sıfıra inmiştir.
- Z maddesinin mol sayısı artmış ve sabitlenmiştir.
- Y maddesi tamamen tükendiği için bu tepkime tam verimlidir.
- Grafik III:
- X maddesinin mol sayısı azalmış ancak sıfıra inmemiştir.
- Y maddesinin mol sayısı azalmış ancak sıfıra inmemiştir.
- Z maddesinin mol sayısı artmış ve sabitlenmiştir.
- Hem X hem de Y maddelerinden artan olduğu için (mol sayıları sıfıra inmediği için) bu tepkime tam verimli değildir. Bu bir denge tepkimesi olabilir.
Sonuç olarak, I ve II numaralı grafikler tam verimli bir tepkimeye aittir.
Cevap C seçeneğidir.